Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Bestyrelsens forretningsorden

§ 1 Skolebestyrelsen sidder for en valgperiode på 4 år.

§ 2 Skolebestyrelsen består af 7 forældrerepræsentanter, 2 medarbejderrepræsentanter og 2 elevrepræsentanter, alle med stemmeret. Suppleanter deltager på alle møder uden stemmeret. Medarbejderrepræsentanterne vælges blandt skolens samlede personale inden 1. april og tiltræder ved første bestyrelsesmøde efter sommerferien.

§ 3 Bestyrelsen vælger selv en forperson og en næstforperson blandt de forældrevalgte.

§ 4 Elevrepræsentanter deltager ikke i behandling af personsager.

§ 5 til møderne, som er lukkede, kan der inviteres gæster uden stemmeret.

§ 6 De ordinære møder fastlægges for et år ad gangen. Indkaldelse udsendes som forslag 14 dage før møde, endelig dagsorden ugen inden.

§ 7 Skolens leder og stedfortræder varetager bestyrelsens sekretærfunktioner og deltager i bestyrelsesmøder uden stemmeret, og er ansvarlig for at der udarbejdes dagsorden og referat.

§ 8 Referatet fra skolebestyrelsesmøderne offentliggøres på skolens hjemmeside så snarest det er godkendt af bestyrelsen.

§ 9 Fortrolige oplysninger af enhver art udelades fra det referat som offentliggøres.

§ 10 Der kan ikke tages beslutninger under punktet 'Eventuelt'.

§ 11 Ved uenighed om forslag der skal besluttes, udsættes beslutningen til næste møde, derefter afstemning med alm flertal.

§ 12 Skolebestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst halvdelen af de stemmeberettigede medlemmer er til stede.

§ 13 Medlemmerne kan kun deltage i afstemninger, når de er personligt til stede.

§14 Ved stemmelighed bortfalder forslaget.

§15 Intern kommunikation foregår på almindelig e-mail.

Besluttet: 20/8-2025.